הדפסת סובלימציה על ספלי קפה

מה זה בכלל הדפסת סובלימציה?

הדפסת סובלימציה על ספלי קפה

מה זה הדפסת סובלימציה?
סובלימציה, בעברית – תעתיק, הינה שיטה מוכרת של הדפסה על חולצות, כוסות וכו'. פירוש המילה סובלימציה הוא "המראה" שזה מושג מתחום הכימיה שפירושו העברת החומר ממצב מוצק אל מצב גז עם דילוג על שלב הנוזל. סובלימציה היא למעשה שיטת הדפסה על-ידי גז, כלומר : אידוי החומר המוצק והפיכתו לגז. בתהליך הדפסת הסובלימציה ישנה העברה של הגרפיקה בצבעים מלאים, זאת אומרת הדפסה דיגיטלית מלאה. ההדפסה בשיטה זו עמידה מאוד ויוצאת באופן מושלם. הסובלימציה נעשית באמצעות נייר מיוחד שנמצא במדפסת או במכונת הדפסה, מעבירים את ההדפס לחולצה או לכוס שנרצה באמצעות מכבש חום. מבחינת טכנולוגיית ההדפסה תהליך זה מאפשר להעביר כל עיצוב או תמונה בצבע מלא באיכות מרבית על מוצרים שונים. כולל הדפסה על כוסות, בדים, מוצרי נייר או פלסטיק. אך יש לדעת ולזכור שלפני תחילת תהליך ההדפסה יש לוודא כי המוצרים מצופים בפולימר ייחודי, הקולט את הצבע.

שימושים נפוצים להדפסת סובלימציה

הדפסה על חולצות, הדפסה על כוסות, הדפסה על ספלים, הדפסה על אלומיניום, הדפסת תגי שם, הדפסה על תעודות הוקרה מאלומיניום, הדפסה צבעונית על עץ.
התוצאה היא מדהימה – הגרפיקה חודרת למוצר ואינה מורגשת במגע, אינה מייצרת שכבה נוספת אלא נראה שכך המוצר פשוט נוצר. עמידות ההדפסה היא גבוהה, והיא יכולה לשמש שנים רבות, ההדפסה ועמידה מפני בלאי ושפשוף.